雅 MIYAVI - Shokubutsu Ningen M No Theme

Gagaku (31.10.2002)
09. Shokubutsu Ningen M No Theme


-ORIGINAL/KANJI

「殺せない」ノハ「愛してる」カラ、「愛してる」カラコソ「殺したい」ダロ?
「理解らない」ノハ「何故なのか」トイウ事。「何故オレは」何ガ「理解らない」ノ?

Could you give me a hand?
Could you give me a Leg
Could you give me a Head
Could you give me a Body
Could you give me a Eyes
Could you give me a Nails
Could you give me a hear
Could you give me a Brain……………。

「水やれど」モ「肥やれど」モ、「朽ちてくの」-「散りゆくの」-。
「死する為」ニ「生き延びた」ノカ、「生き逝く為」ニ「死に損ねた」ノカ。

是ハ「独り言」、唯ノ「独り言」。

Wait…I'm game…please help out…Hate,hAte,haTe,hatE.
「Is his head screwed on straight?」Mum said…

I'm just killing time….

「僕はa plant」ソウ「腐った薔薇」、「繋がれて」ソノ上「植えられて」。
「飾り物」?「飾り物」。「僕はnot human」ソウ「いかしたオブジェ」。

It's not the end of the world,and this history now.
It's no use crying over split milk,tomorrow's another day……maybe…

是ハ唯ノ「独り言」、植物人間ノ「独り言」。

------------------------------------------

-ROMAJI

"Korosenai" [no wa] "aishiteru" [kara],
"Aishiteru" [karakoso] "koroshitai" [daro]?
"Rikai ranai" [no wa] "dozo na noka" [doiu] koto "naze [ore] wa"
Nani [ga] "rikai ranai" [noka]?

Could you give me a hand?
Could you give me a leg?
Could you give me a head?
Could you give me a body?
Could you give me a eyes?
Could you give me a nails?
Could you give me a heart?
Could you give me a brain...?

"Mizu raredo" [mo] "koyaredo" [mo], "kuchiteku no" - "chiri yuku No" -
"Shisuru tame" ni "ikinobita" [no ka], "iki yuku tame" ni
"Shinikosoneta" [no ka].

Could you give me a hand?
Could you give me a leg
Could you give me a head
Could you give me a body
Could you give me a eyes
Could you give me a nails
Could you give me a heart
Could you give me a brain...

Ze [wa] "hitoigoto", uso [no] "hitorigoto"

Wait... I'm game... please help out... hate, hate, ha te, hate.
"Is his head screwed on straight" mum said...

I'm just killing time...

"Boku wa a plant" [sou] "kusatta bora", "tsunagarete" [sono]ue
"Uerarete"
"Kazarimono"? "kazarimono" "boku wa not human" [sou] "ikashita
[Obuje]

It's not the end of the world, and this history now.
It's no use crying over split milk, tomorrow's another day...
Maybe...

Wait... I'm game... please help out... hate, hate, ha te, hate.
"Is his head screwed on straight" mum said...

Ze [wa] tada [no] "hitorigoto" shokubutsu ningen [no]
"Hitorigoto"

----------------------------------------------------------

-INGLES

You [can't kill me] because [you love me], because [you love me] I suppose you [want to kill me]?
 [why] is it that [I don't understand]. What is it and [why do I] [not understand]?

Could you give me a hand?
Could you give me a leg?
Could you give me a Head
Could you give me a Body
Could you give me a Eyes
Could you give me a Nail
Could you give me a Hear
Could you give me a Brain...

Even if I [water it] even if I [fertilize it], [it decays] -[it wilts]-
For [the sake of dying] does it [survive], or for [the sake of living] is it [ruined].

Could you give me a hand?
Could you give me a leg?
Could you give me a Head
Could you give me a Body
Could you give me a Eyes
Could you give me a Nail
Could you give me a Hear
Could you give me a Brain...

This is a [soliloquy], just a [soliloquy].

Wait... I'm game... please help out... Hate, hAte, haTe, hatE.
Wait... I'm game... please help out... Hate, hAte, haTe, hatE.
Wait... I'm game... please help out... Hate, hAte, haTe, hatE
Wait... I'm game... please help out... Hate, hAte, haTe, hatE.

[Is his head screwed on straight? ] Mum said...
I'm just killing time...
[I'm a plant] yes [rotten rose], [joined] and also [planted].
 [decoration]? [decoration]. [I'm not human] yes [an object kept alive].
It' s not the end of the world, and this history now.
 It' s no use crying over spilt milk, tomorrow' s another day maybe...

This is just a [soliloquy], a plant-human's [soliloquy].
This is just a [soliloquy], a plant-human's [soliloquy].

Wait... I'm game... please help out... Hate, hAte, haTe, hatE.
Wait... I'm game... please help out... Hate, hAte, haTe, hatE.
Wait... I'm game... please help out... Hate, hAte, haTe, hatE.
Wait... I'm game... please help out... Hate, hAte, haTe, hatE.

This is a [soliloquy], just a [soliloquy].          

--------------------------------------------- 


-ESPAÑOL

Tú (no puedes matarme)
Por que ( me amas),
Por que (me amas),
Yo supongo que tu (quieres matarme)
¿Por que? es lo que (yo no puedo entender)
¿Qué es ? (¿y por qué yo?) (no lo puedo entender)

¿Podrías darme una mano?
¿Podrías darme una pierna?
¿Podrías darme una cabeza?
¿Podrías darme un cuerpo?
¿Podrías darme una mirada?
¿Podrías darme unas uñas?
¿Podrías darme un corazón?
¿Podrías darme una mente?

Incluso si
[se riega] incluso
[fertilizarlo],
[se descompone]
[se marchita] -
Sobrevive acusa de la agonía o se arruina acusa de la vida

¿Podrías darme una mano?
¿Podrías darme una pierna?
¿Podrías darme una cabeza?
¿Podrías darme un cuerpo?
¿Podrías darme una mirada?
¿Podrías darme unas uñas?
¿Podrías darme un corazón?
¿Podrías darme una mente.?

Esto es un (soliloquio), solamente un (soliloquio)

Espera... Soy un juego... por favor ayudalo... odio, odio, odio, oido
Espera... Soy un juego... por favor ayudalo... odio, odio, odio, oido
Espera... Soy un juego... por favor ayudalo... odio, odio, odio, oido
Espera... Soy un juego... por favor ayudalo... odio, odio, odio, oido
(Es su cabeza atornillada en linea recta) mamá dijo...

Estoy matando el tiempo...

(Soy una planta) si (podrida rosa), se unieron y también plantaron
(Decoración)? (decoración). (yo no soy humano) si (un objeto mantenido vivo)
No es el fin del mundo, y de la historia actual.
No sirve llorar por la leche derramada, mañana tal vez sera otro día...
Esto es solamente un(soliloquio), el (soliloquio)del humano-planta
Esto es solamente un(soliloquio), el (soliloquio)del humano-planta

Espera... Soy un juego... por favor ayudalo... odio, odio, odio, oído
Espera... Soy un juego... por favor ayudalo... odio, odio, odio, oído
Espera... Soy un juego... por favor ayudalo... odio, odio, odio, oído
Espera... Soy un juego... por favor ayudalo... odio, odio, odio, oído

Esto es un (soliloquio)
Solamente un (soliloquio)

-------------------------------------------------------------

-PORTUGUÊS

Você não consegue [me matar] porque [você me ama], eu suponho que você [quer me matar]?
[Por que ?] é que [eu não entendo]. O que é isso e [por que eu ] [não entendo]?

Você poderia me dar uma mão?
Poderia me dar uma perna?
Poderia me dar uma cabeça?
Poderia me dar um corpo ?
Poderia me dar olhos?
Poderia me dar unhas?
Poderia me dar um coração?
Poderia me dar cérebro?

Mesmo se eu [regar isso] e mesmo se eu [fertilizar isso], [isso decairá] –[irá fenecer]
Pelo [motivo de morrer] faz [sobreviver], ou pelo [motivo de viver] isso é [arruinado]
Isso é um [monólogo], apenas um [monólogo]

Espere... Eu sou um jogo... Por favor, ajude... Ódio, ódio, ódio, ódio
Espere... Eu sou um jogo... Por favor, ajude... Ódio, ódio, ódio, ódio
Espere... Eu sou um jogo... Por favor, ajude... Ódio, ódio, ódio, ódio
Espere... Eu sou um jogo... Por favor, ajude... Ódio, ódio, ódio, ódio

[É sua cabeça parafusada em linha reta?] Mamãe disse...
Eu estou apenas matando o tempo...
[Eu sou uma planta] sim [rosa apodrecida], [juntada] e também [plantada]
[decoração]? [decoração]. [Eu não sou humano] Sim. [um objeto mantido vivo]

Isso não é o fim do mundo, e dessa história agora
Não adianta chorar sobre o leite derramado, amanhã é outro dia, talvez...
Isso é apenas um [monólogo], uma planta-humana [monólogo]
Isso é apenas um [monólogo], uma planta-humana [monólogo]

Espere... Eu sou um jogo... Por favor, ajude... Ódio, ódio, ódio, ódio
Espere... Eu sou um jogo... Por favor, ajude... Ódio, ódio, ódio, ódio
Espere... Eu sou um jogo... Por favor, ajude... Ódio, ódio, ódio, ódio
Espere... Eu sou um jogo... Por favor, ajude... Ódio, ódio, ódio, ódio

Isso é apenas um [monólogo], uma planta-humana [monólogo]

----------------------------------------------------------

-ITALIAN

Tu [non puoi uccidermi] perchè [mi ami], ma è proprio perchè [mi ami]che tu [vuoi uccidermi] non è così ?
[Non capisco] [il perchè]di questa cosa. [Perchè io] [non capisco] questa cosa?
Potresti darmi una mano? Gamba Testa Corpo Occhi Unghie Orecchio Cervello..............................
Pur [dandogli acqua] pur [fertilizzandolo], [marcisce]---[viene sparso]-
per [morire] lui [sopravvive] , e per [morire vivo] lui [si ferisce a morte].

Questo è un [monologo] ,solo un [soliloquio].*1

Aspetta...Io sono gioco...Per favore dai una mano...Odio, oDio, odIo, odiO.
[La sua testa è avvitata in maniera stretta?] disse la Mamma...

Sto solo ammazzando il tempo...

[Io sono una pianta] già [una rosa sfiorita] , [leghiamoci insieme] e qui sopra [cresciamo].
[una decorazione]? [un ornamento]. [Io non sono umano] già [un oggetto tenuto in vita].

Non è la fine del mondo, e questa storia ora.
Non è utile piangere sul latte versato*2 , domani è un'altro giorno........forse..

Questo è solo un [monologo] , il [soliloquio] di una pianta umana.

NOTE:
1. "soliloquio" è un dialogo che nei teatri un personaggio fa da solo esprimendo i suoi pensieri.
2. nel testo originale è scritto "split" ma è un gioco di parole con "spilt".